Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
497

Over ons

Wij zijn familie Verhagen, oftewel Wouter (37), Myrtille (32), Joni (3) en Hidde (1,5). Wij, Wouter en Myrtille, zijn bevoorrecht dat we al heel wat van de wereld hebben mogen ontdekken. Maar zoals zo vaak wordt gezegd: reizen is verslavend. En dat is voor ons echt herkenbaar! Ieder rustig moment dwalen onze gedachten af naar een mogelijke volgende droombestemming. Pff, we willen nog zo veel zien van de wereld. De Duitse dichter Matthias Claudius schreef in de 18e eeuw de wijze woorden: “als je droomt van reizen, reis je al!”. Een uitspraak die ons op het lijf is geschreven. Wow, wat is dromen fijn... maar het is nog fijner om dromen uit te laten komen. Daarom gaan wij onze droom waar maken.

Over onze reis

Al jaren dromen Wouter en ik over een lange, verre reis. Even loskomen van alle vaste Nederlandse structuren, gewoonten en verplichtingen. Even weg van thuis. Geen besef van dag en tijd. Alle zintuigen laten prikkelen. In aanraking komen met verschillende culturen. Samen een avontuur aangaan. Samen genieten van al het moois om ons heen en van elkaar.

Moet reizen stoppen als je kinderen hebt? Nee! Wij denken dat reizen met kinderen hartstikke leuk is en goed te doen is. Zowel voor ons als ouders als voor de kinderen. Want reizen is er even tussen uit zijn, lekker samen zijn met je gezin, ontspannen en veel van de wereld zien. Genieten van andere culturen, prachtige natuur en lekker eten. Onze droom is daarom om met ons gezin een reis van 100 dagen te maken door Zuidoost-Azië (Thailand, Myanmar, Laos en Filipijnen). 100 dagen lekker full time samen zijn met ons gezin; 100% quality time.

Wij dromen over dit grote avontuur, wij willen dit zo graag, wij hebben nu de mogelijkheden, wij zullen lef tonen en wij grijpen samen deze unieke kans! Kortom: DROMEN + WILLEN + KUNNEN + DURVEN = DOEN!

Wij verlaten 1 februari 2018 ons koude kikkerlandje. We beginnen onze reis in het zonnige, gezellige Bangkok. Na een kleine week acclimatiseren reizen we door naar Myanmar waar we een kleine maand gaan rondreizen. Vervolgens gaan we terug naar Bangkok en zakken we voor 4 weken af naar Zuid-Thailand voor strand en natuur. Daarna gaan we 2 weken cultuur proeven in Laos. En tenslotte gaan we 1 maand naar het paradijselijke Filipijnen. Op 11 mei 2018 zullen weer terug zijn in Nederland.

Bezochte landen

Wij hebben 40 landen (16%) bezocht:

België, Botswana, Cambodja, Canada, Cuba, Denemarken, Duitsland, Filipijnen, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Indonesië, Italië, Japan, Laos, Luxemburg, Maleisië, Marokko, Mexico, Myanmar, Namibië, Nederland, Oostenrijk, Polen, San Marino, Singapore, Spanje, Sri Lanka, Thailand, Trinidad en Tobago, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Vietnam, Zambia, Zuid-Afrika, Zweden.